Vásároltam az ecipo.hu-n egy 35000 forintos Nike futócipőt. A weboldalon jól látható helyen el van helyezve a 100 napos ingyenes visszaküldés. De nem minden az, aminek elsőre tűnik.
A cipő rendben megérkezett. Felpróbáltam és bár nyomott kicsit a sarkamnál, gondoltam csak új és majd hozzászokik a lábam. Futáshoz nem használtam, kb 2-3-szor sétáltam benne az utcán. Egy hosszabb séta alkalmával annyira nyomott, hogy a visszaküldés mellett döntöttem. Mi baj lehetne? 100 napos ingyenes visszaküldés és még a 14 napos törvényileg előírt határidőn belül is voltam.
Ekkor jött a meglepetés. A cipőre 90%-os értékcsönnekést szerettek volna elszámolni, azaz 3500 forintot kaptam volna vissza. Hogy idézzek az emailből:
A terméken ugyanis hordás nyomait találtuk, és az alábbi észrevételeket tettük: koszos, kopott cipőtalp, kellemetlen cipőszag.
Az értékcsökkenés mértéke 90%, azaz összesen 3 500,00 Forintot tudnánk visszafizetni Önnek.
A termék vételára: 35 000,00 Ft volt.
[email protected]
Első felindulásomban elutasítottam az ajánlatot és a fogyasztóvédelmi törvényre hivatkoztam. De a válaszlevélben a hölgy megerősítette, hogy büdös lett a cipő (gondolom a lábszagomtól), és mivel az utcán sétáltam benne. Végül elfogadtam az ajánlatot.
A tanulság, hogy hiába küldheted vissza a cipőt ingyenesen, azaz a visszaküldés költségét ők állják, ha használtad a cipőt, jó eséllyel értékcsökkenést fognak megállapítani. És minél tovább van nálad a cipő, annál valószínűbb, hogy használod is. Okos dolog tőlük kiírni a 100 napot.
Én már tudom hol nem fogok cipőt vásárolni.