A Spotify vezeti a zenei streaming szolgáltatások piacát, de meddig? A legújabb adatok bizonyítják: az Apple és az Amazon versenye felzárkózik.
Amikor az Apple csaknem hét évvel ezelőtt belépett a zenei streaming üzletbe az Apple Music-szal, ezt nagy ambícióval és nagy felhajtással tette. Hol vagy most a piacon? A MIDiA Research piackutatóinak számai betekintést nyújtanak. Meghatározták, hogy az ügyfelek mely streaming szolgáltatásokat részesítik előnyben (forrás: MIDIA Research).
Az Apple Music már a 2. helyen áll, de a Spotify továbbra is az 1. helyen áll. Összesen 523,9 millióan veszik igénybe a megfelelő zenei szolgáltatásokat, ami 26,4 százalékos növekedés az előző évhez képest. Ahogy korábban említettük, az Apple Music 15 százalékos részesedéssel és 78 millió előfizetős fizető felhasználói bázissal küzd a második helyért. Lenyűgöző, de az 1-es szám még egyértelműbben dominál. A Spotify 31 százalékos részesedést követel magának, végül 160 millió fizető felhasználó.
Ennek ellenére a Spotify jelentősége egyre csökken, hiszen a korábbi években még 33, 2019-ben pedig még 34 százalékos volt. Ergo: Csökken a távolság az Apple Music-tól, olvad az ólom.
A piac többi része számokban
Még mindig érdemes megemlíteni a 3. helyet világszerte – az Amazon Music. 13 százalékkal két ponttal lemaradnak az Apple mögött, de a Tencent Music is 13 százalékot becsülhet magának. Valószínűleg itt senki sem tudja, mert a cég Kínában működik. A Google piaci megoszlása valószínűleg elég kiábrándító lesz, mert a YouTube Music segítségével eddig csak a piac 8 százalékát tudták megkarcolni.
Fontos megemlíteni: A jelenleg közzétett adatok az előző év (2021) második negyedévére tekintenek vissza. Sajnos valószínűleg nem aktuálisabb. De ez azt is jelenti, hogy ebben az időpontban már lehetnek elmozdulások. De ezt csak később fogjuk megtudni.